יום שישי, 15 בפברואר 2008

יבוא מסין -איך ליבא לבד מסין -שלב אחר שלב



יבוא מסין – איך ליבא לבד מסין
מיני קורס יבוא מסין

פתגם סיני עתיק : "חפור את הבאר לפני שתהיה צמא."

אנו מעונינים ליבא מוצר מסויים מסין.

אנו מעוניינים לייבא אותו בעצמנו ללא עזרה כלשהיא .


אתאר כאן את כל השלבים ואת התהליך שצריך לעבור כדי לקבל מוצר במחיר טוב ובאיכות טובה

ללא סיכונים מיותרים והפסד כספי.


סיכום השלבים :

החלטה על מוצר ודרישה ספציפית של מוצר
איתור המוצר דרך האינטרנט או בתערוכות.
חיפוש במפעלים המתאימים .
בדיקת התאמת המפעל למזמין המוצר .
יצור דוגמאות אצל הספק.
קבלה ואישור דוגמאות בארץ
הזמנת חומרי גלם ע"י המפעל ומעקב .
התחלת יצור יצור
בדיקת תהליך היצור
בדיקת המוצר הסופי
הזמנת חברת השילוח לתאריך סוף היצור והבדיקה
בדיקת המוצר לפני משלוח .
משלוח תוצאות הבדיקה עם תמונות למזמין המוצר
אישור התוצאות ע"י המזמין
משלוח לארץ ע"י חברת השילוח
הגעה לארץ
שיחרור ממכס ע"י עמיל המכס.


הובלה למחסן היבואן ע"י חברת הובלות או ע"י היבואן.



החלטה על מוצר מסויים:
אנו צריכים להחליט לפני שמתחילים את כל התהליך איזה מוצר ברצוננו לייבא.לבחירת המוצר הנכון חשיבות רבה ואנו צריכים לחשוב מהסוף להתחלה. איזה מוצר אנו יכולים למכור במחיר טוב עם יתרונות יחסיים שלנו בארץ היעד -ואז לגשת לחיפוש המוצר ולא להיפך. ניתן לקרוא בהרחבה על כך במאמר מס. 7 – מדריך ליבואן המתחיל.



איתור המוצר הנבחר .
יש שתי דרכים בסיסיות לחיפוש המוצר והספק הנבחר. ראשית יש להתמקד היכן ניתן למצוא את המוצר ואח"כ לברור בין הספקים המתאימים.המלצתי היא לשלב בין חיפוש באינטרנט ועל כך נכתב עם לינקים לאתרים מתאימים במאמר מס. 9 יחד עם חיפוש תערוכות מתאימות שבהן ניתן למצוא את המוצר המבוקש. לפני נסיעה לתערוכה יש לתכנן ולהתכונן אליה היטב וזאת הוסבר בהרחבה במאמר מס. 8 – על ביקור בתערוכות בסין ליבואן המתחיל.


חיפוש המפעל המתאים :
לאחר שבדקנו דרך אתרי האינטרנט את המוצר ויש לנו הערכה לגבי המחיר ,הטיב, הכמויות הנדרשות מאיתנו,זמן אספקה ותאריכי משלוח אפשריים וכן לאחר שביקרנו בתערוכה והכרנו או יצרנו קשר עם ספקים שונים – אנו מלאים כעט במידע ואינפורמציה וחייבים להחליט עם מי מהמפעלים והספקים שפגשנו יוצאים לדרך.
במאמר מס. 1 פירטנו את הנושא והרחבנו על המשמעות של בחירת הספק הנכון ואני ממליץ לקרוא את המאמר. לא בכדי זהו המאמר הראשון שנכתב בנושא היבוא מסין. לאחר שנים ארוכות וקשות של יבוא מסין אני מאמין שחלק ניכר מהצלחה או כישלון ביבוא בכלל ומסין בפרט תלוי בבחירת הספק הנכון והמתאים לנו ביותר מבין אלפי או מאות הספקים שקיימים בכל תחום.ספק טוב הוא נכס חשוב לכל יבואן ועל כך יעידו יבואנים ותיקים. ספק גרוע גורם לנו הפסדים של מעבר למחיר המוצר עצמו. אנו מפסידים זמן, מוניטין, כסף,תשלום על תיקונים ,פיצוי שעלינו לפצות אנשים שרכשו מוצר לא תקין והתעסקות כל העת בעבר במקום לתכנן ולהסתכל אל העתיד.
ספק טוב לעומת זאת משחרר אותנו מכל הבעיות שהוזכרו קודם ומפנה את זמננו למכור למכור למכור ולתכנן את המוצרים הבאים שיביאו לנו יותר מכירות ורווחה.



בדיקת התאמת המפעל למזמין המוצר:
יש חשיבות ליונה להתאמת המפעל לצרכים שלנו . אנו חייבים להתאים את החליפה לחתן שאחרת לא נצליח להיכנס לתוכה או שתהיה גדולה מכפי מידותנו.



למה הכוונה ? אם אנו בשוק של מחיר עלינו לחפש ספק שמתמחה ביצור זול ומחיר טוב. אם אנו פחות רגישים למחיר ויותר לאיכות עלינו לחפש ספק איכותי גם אם יקר יותר. אם אנו מחפשים כמויות עלינו לחפש ספק שמסוגל ליצר כמויות גדולות. אם אנו רק מתחילים ורוצים ליצר כמויות קטנות עלינו לחפש ספקים שבנויים ליצור של כמויות קטנות אם זמן האספקה הוא קריטי מבחינתנו עלינו לחפש ספקים שביכולתם ליצר במהירות עם זמן אספקה קצר וכמות מכונות ועובדים שיכול לעמוד בזמני אספקה מהירים. אם אנו מחפשים בלעדיות עלינו למצוא ספק שעובד בשיטה זאת ומוכן ללכת איתנו יחד.



יצור דוגמאות אצל הספק :
זהו עוד שלב מאוד חשוב וקריטי בתהליך היבוא.הדוגמא שהספק מייצר עבורנו מחייבת אותו אבל גם אותנו. אם שכחנו לציין פרט חשוב או שולי בזמן הכנת הדוגמא וקיבלנו דוגמא שהיא לא בדיוק מה שציפינו יכולים לקרות בעקבות כך מספר תהליכים שסופם הוא לא טוב. ראשית אנו עלולים להתרשם לרעה מהספק ולפסול אותו בעוד שיתכן שהיכולות שלו הן גבוהות בהרבה ממה שעשה בגלל אי הבנה או חוסר הסבר ברור מצידנו. יתכן גם שבכל התהליך ישכח התיקון ונקבל מוצר לא תקין ולא תהיה לנו אפשרות לפיצוי כי הבעיה היא בעצם אצלנו. במקרים רבין נתקלתי בבעיות שנבעו דווקא מהיבואן ולא מהתנהלות הספק וזאת עקב חוסר תקשורת נכונה ורציפה עם הספק. כמו כן אין להתבייש ולשאול את הספק אם יש לו רעיונות עצות וניסיון עם המוצר כדי לשפרו ולעשותו טוב יותר.
בשלב זה אנו כבר צריכים לדעת מה המחיר של המוצר ומה העלויות של התוספות שנרצה.אין טעם לבקש דוגמא אם ממילא המחיר לא יתאים לנו אחרי שהדוגמא תהיה מוכנה.

קבלת ואישור דוגמאות בארץ.

כמו בחלק הקודם ואף יותר מהחלק הקודם כאן עלינו לעמוד על המשמר ולהסתכל היטב ובשבע עיניים על הדוגמא שקיבלנו מהספק. עצתי היא לרשום על דף נייר בצורה יסודית כל הערה ותיקון שנדרש. לתת לעוד מישהו מהאירגון או מהחברה להסתכל על הדוגמא ולהעיר הערות כי פעמים רבות אנו לא שמים לב לדברים שנראים לנו ברורים מאליהם והם חסרים .עצה שלישית היא לחכות יום ולהסתכל שוב על הדוגמא לאחר יום. לעיתים כאשר מקבלים את הדוגמא היא נראית לנו או לא ואחרי יום מסתכלים שוב ורואים דברים קצת שונים . (יש לכך סיבות רבות שלא אכנס אליהן במאמר זה.) עצה רביעית היא לכתוב כל דבר שנראה לנו ברור אבל אנו לא בטוחים לגבי ההבנה בצד השני. הכוונה היא שאם משהו בספק אז אין ספק שצריך לחזור ולהזכיר לספק שזו הצורה הרצוייה לנו.


עתה משיש לנו את כל ההערות, יש לכתוב לספק בצורה ברורה ומפורטת ככל שניתן עם צילומים אם אפשר מה עליו לתקן ומה עליו לשפר.זה שלב חשוב מאוד כי בשלב הזה אנו מיישרים למעשה קו עם המוצר ועם הספק ואם משהו לא מתאים לנו זה הזמן להעיר לתקן ולבקש הבהרות ופירוט.יש לקבל מהספק אישור שאכן הבין את כל הנאמר .
כמובן שאם אנו מקבלים דוגמא שכלל לא מתאימה למה שביקשנו, או שהאיכות ירודה ממה שחשבנו , ואנו רואים שיש מרחק רב בין מה שביקשנו למה שקיבלנו והספק לא הבין אותנו לחלוטין עלינו להסיק מסקנות ולא להזמין את אותו מוצר אצל הספק.פשוט חבל על המאמץ.במקרה זה עלינו לחדש קשר עם ספקים אחרים ולנסות למצוא אצלם את אותו מוצר מבוקש. זה השלב להחליט על הספק וגם להתחרט אם צריך.


קישורים שמושיים:

רשימת עמילי המכס והמשלחים הבינלאומיים

אירגון התאגידים של סוכני המכס

לוח הפלגות של אניות

מעקב אחרי משלוח דוגמאות-ems

מעקב אחרי משלוח דוגמאות - tnt

מעקב אחרי משלוח דוגמאות -ups

מעקב אחרי משלוח דוגמאות -dhl

מעקב אחרי משלוח דוגמאות - fedex