יום שישי, 29 במאי 2009

שלי יחימוביץ' לשרים ברק ואהרונוביץ': אל תסייעו לסינים על חשבון התעשיה הישראלית והעובדים הישראלים

24.05.2009
ח"כ יחימוביץ' לשר הביטחון ברק ולשר לביטחון הפנים אהרונוביץ':
משרדיכם הוציאו מכרזים שיספקו עבודה לפועלים סיניים במקום לעובדים ישראלים – 5,000 תיקי ציוד לחיילים, 60 אלף חולצות ומכנסיים לאסירים – אל תסייעו לסינים על חשבון התעשיה הישראלית והעובדים הישראלים
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פנתה לשר הביטחון אהוד ברק ולשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', אחרי פרסומם של שני מכרזים שהוציאו משרדים אלה, מכרזים אשר אינם מגבילים השתתפות של יבואנים ומטבע הדברים, בהיעדר קריטריון של איכות, יובילו לזכיה במכרז של תוצרת סין שעלות העבודה בה היא אפסית. מדובר על מכרז שהוציא מנהל הרכש לאספקה של 5,000 יחידות של תיק ציוד אישי לחייל, ובמכרז של שרות בתי הסוהר לרכש של 30,000 חולצות ו-30,000 זוגות מכנסיים – מדים לאסירים.
יחימוביץ' מציינת כי העלאת הביקושים המקומיים היא כלי שמדינות רבות נוקטות בו כעת, לרבות ארה"ב, אשר הרחיבה לפני כמה שבועות את "תיקון ברי" (Berry Amendment), המחייבת את משרד ההגנה של ארה"ב לרכוש טקסטיל אך ורק בארה"ב, לזרועות נוספות של הממשל. עוד היא מציינת כי העדפת טקסטיל ישראלי בידי כוחות הביטחון אינה נוגדת את הסכמי הסחר הבינלאומיים, ואינה עומדת בשום סתירה עם ההתניות הכרוכות בכספי הסיוע האמריקני הביטחוני לישראל.
"אך אבסורד הוא שבעוד יד אחת משקיעה כספים במניעת פיטורים ובהצלת מפעלים – יד אחרת תביא לפיטורים ותמנע קליטת עובדים חדשים בענף, תוך שאנו מספקים עבודה לפועלים סיניים. אם המכרז יצא בישראל – הדבר ימנע פיטורי עובדים ויאפשר קליטתם של חדשים. על הכף מונחת טובתן של הכלכלה, החברה, התעשייה והתעסוקה בישראל, וביכולתך לסייע סיוע משמעותי ביותר אם תורה לצה"ל לרכוש את המוצרים הנ"ל מתוצרת כחול לבן ומיצרן ישראלי" כותבת יחימוביץ'.
החוק שהובילה יחימוביץ' (יחד עם סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו שהפך לשר, משה כחלון מהליכוד שהפך אף הוא לשר, ומגלי ווהבה מקדימה) להעדפת טקסטיל כחול לבן במכרזים, עבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ברוב גורף של 60 ח"כים, וכעת יועבר בדין רציפות להמשך עבודה בכנסת זאת. אם הוא יעבור את משוכת החקיקה, לא יהיה צורך בפניות כאלה לשרים שכן משרדיהם יהיו מחוייבים בהעדפת רכש כחול לבן.