יום שישי, 29 במאי 2009

שלי יחימוביץ' לשרים ברק ואהרונוביץ': אל תסייעו לסינים על חשבון התעשיה הישראלית והעובדים הישראלים

24.05.2009
ח"כ יחימוביץ' לשר הביטחון ברק ולשר לביטחון הפנים אהרונוביץ':
משרדיכם הוציאו מכרזים שיספקו עבודה לפועלים סיניים במקום לעובדים ישראלים – 5,000 תיקי ציוד לחיילים, 60 אלף חולצות ומכנסיים לאסירים – אל תסייעו לסינים על חשבון התעשיה הישראלית והעובדים הישראלים
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פנתה לשר הביטחון אהוד ברק ולשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', אחרי פרסומם של שני מכרזים שהוציאו משרדים אלה, מכרזים אשר אינם מגבילים השתתפות של יבואנים ומטבע הדברים, בהיעדר קריטריון של איכות, יובילו לזכיה במכרז של תוצרת סין שעלות העבודה בה היא אפסית. מדובר על מכרז שהוציא מנהל הרכש לאספקה של 5,000 יחידות של תיק ציוד אישי לחייל, ובמכרז של שרות בתי הסוהר לרכש של 30,000 חולצות ו-30,000 זוגות מכנסיים – מדים לאסירים.
יחימוביץ' מציינת כי העלאת הביקושים המקומיים היא כלי שמדינות רבות נוקטות בו כעת, לרבות ארה"ב, אשר הרחיבה לפני כמה שבועות את "תיקון ברי" (Berry Amendment), המחייבת את משרד ההגנה של ארה"ב לרכוש טקסטיל אך ורק בארה"ב, לזרועות נוספות של הממשל. עוד היא מציינת כי העדפת טקסטיל ישראלי בידי כוחות הביטחון אינה נוגדת את הסכמי הסחר הבינלאומיים, ואינה עומדת בשום סתירה עם ההתניות הכרוכות בכספי הסיוע האמריקני הביטחוני לישראל.
"אך אבסורד הוא שבעוד יד אחת משקיעה כספים במניעת פיטורים ובהצלת מפעלים – יד אחרת תביא לפיטורים ותמנע קליטת עובדים חדשים בענף, תוך שאנו מספקים עבודה לפועלים סיניים. אם המכרז יצא בישראל – הדבר ימנע פיטורי עובדים ויאפשר קליטתם של חדשים. על הכף מונחת טובתן של הכלכלה, החברה, התעשייה והתעסוקה בישראל, וביכולתך לסייע סיוע משמעותי ביותר אם תורה לצה"ל לרכוש את המוצרים הנ"ל מתוצרת כחול לבן ומיצרן ישראלי" כותבת יחימוביץ'.
החוק שהובילה יחימוביץ' (יחד עם סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו שהפך לשר, משה כחלון מהליכוד שהפך אף הוא לשר, ומגלי ווהבה מקדימה) להעדפת טקסטיל כחול לבן במכרזים, עבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ברוב גורף של 60 ח"כים, וכעת יועבר בדין רציפות להמשך עבודה בכנסת זאת. אם הוא יעבור את משוכת החקיקה, לא יהיה צורך בפניות כאלה לשרים שכן משרדיהם יהיו מחוייבים בהעדפת רכש כחול לבן.

יום רביעי, 27 במאי 2009

היצוא מסין במגמת ירידה ולכן הסינים מתאמצים יותר

Dragon Boat Festival 2009

היצוא של סין בחודש פברואר נפל ב-25.7%
גם היבוא של סין נפל ב-24.1% בחודש פברואר וברור שגם מדינה זו נמצאת במערבולת המשבר הגלובלי והתחזית לעתיד לא וורודה. מצפים אמנם שכמות המכולות שיעברו בנמלי סין בשנת 2009 תהייה שווה לזו של שנת 2008, דהיינו 129 מיליון TEU אף כי נתוני פברואר 2009 ירדו ב-17% יחסית לאלה של שנת 2008.

יום רביעי, 20 במאי 2009

יום שישי, 15 במאי 2009

יבוא מסין: מודל swot ליבוא מסין#links

מודל swot ליבוא מסין

שימוש מושכל במודל SWOT ליבוא מסין.

לפני החלטה על יבוא מוצר מסויים מסין או אפילו אם להיכנס ליבוא מסין מומלץ מאוד להפעיל את מודל ה swot המפורסם.

מודל SWOT הוא מודל מאוד נחשב ומוכר בכל קורס בסיסי בשיווק.

המודל בוחן את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים על כל חברה/עסק כחלק מתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית והעסקית.

מודל זה הוא מאוד שימושי בהקשר של כניסה לתחומי פעילות חדשים והערכת הסיכוי להצלחה ולביסוס כלכלי.

אנו נשתמש במודל וננסה ליישם אותו לפני תהליך ו/או החלטה על יבוא מסין.

1. חוזקות – מהו החוזק העיקרי שלנו אם ניכנס לתחום היבוא מסין.

2. חולשות- מהי החולשה העיקרתית שלנו ביבוא מסין.

3. הזדמנויות- אילו הזדמנויות אנחנו יכולים להשיג באמצעות היבוא מסין.

4. איומים - מהם האיומים הגלויים והסמויים ביבוא מסין.

ראשית אנו צריכים להחליט לאיזה תחום ביבוא מסין אנו מעוניינים להיכנס.

לכל תחום ותחום נבנה טבלה נפרדת כדי להעריך באיזה תחום יש לנו את הסיכוי הגדול ביותר להצליח.

אם יש תחום אחד בלבד שמעניין אותנו נערוך את טבלת ה swot לתחום זה ונעריך את סיכויי הצלחת היבוא מסין דרכו.

אנו חייבים כמובן קודם כל להגדיר יעדים/מטרות שאנו רוצים להגיע אליהם שהם למעשה התוצאה הסופית של כל הפעילות שלנו ושבגללם אנו רוצים להתחיל לייבא מסין.

הם גם יאפשרו לנו לנתח טוב יותר את סיכויי הצלחתנו ביבוא וכן את כל אחד מהסעיפים הרלוונטיים ב swot.

1. החוזקות של היבוא מסין
הכינו רשימה של כל מאפיין קיים התורם לחיזוקה של החברה על ידי יצירת אלטרנטיבה/ מחיר יותר טוב /או מוצר שלא קיים כרגע בשוק שיקרה אם החברה תחליט על יבוא מסין.

2. החולשות של היבוא מסין :
מה הן נקודות החולשה של היבוא מסין.

לדוגמא –תהליך ארוך, זמני אספקה ארוכים,בעיות איכות, תזרים מזומנים ,כמויות גדולות ועוד הכל בהתאם לאופי העסק והשוק בו מדובר.

3. ההזדמנויות שפותח בפנינו היבוא מסין :

אילו הזדמנויות עיסקיות נוכל להשיג על ידי יבוא מסין.

כמה זה יתרום לחיזוק העסק,המותג ועוד.

4. האיומים על העסק כתוצאה מכניסה לתחום חדש של יבוא מסין:
ישנם איומים רבים על העסק כתוצאה משינוי כיוון. יש לקחת אותם בחשבון ולרשום אותם כדי שאפשר יהיה להעריך את משקלם הכולל.

לדוגמא – ספקים קיימים יכולים לראות בכם מתחרים עתידיים, יציבות העסק כתוצאה משינוי תזרים המזומנים ,כניסה לתחום לא מוכר ,יצירת חשש אצל לקוחות לגבי איכות וכו.

עריכת טבלת ניתוח ממצאים

הסקת מסקנות:
לאחר שניתחתם את הבלוג שלכם ע"פ הסעיפים הקודמים, השקיעו זמן כדי לבדוק מה אתם יכולים לעשות עם המידע שריכזתם; חשבו כיצד תוכלו לשמר את החוזקות ולהתעמק בהזדמנויות שלכם, הגדירו צעדים להתמודדות עם החולשות ולנטרל את האיומים העומדים בדרככם. זכרו שכל ניתוח מסוג של מודל
SWOT הינו חסר טעם במידה ואחריו לא הגדרתם תוכנית פעולה שמטרתה להתייעל ולהשתפר. החכמה היא הפיכת נקודות החולשה לנקודות חוזק.

הנעה לפעולה - תכנית פעולה מציאותית :

לאחר הסקת המסקנות מכל הנתונים והממצאים יש להכין תוכנית פעולה אופרטיבית ותוכנית פעולה אסטרטגית.

התוכנית יכולה להיות מורכבת משלבים שונים ומסקנות שונות מכל שלב.

לדוגמא –החלטה לא להיכנס לתחום היבוא מסין כרגע אבל בדיקת מחירים,שוק מתחרים וכולי.

לדוגמא – החלטה לא להיכנס לתחום היבוא מסין אבל ללמוד את הנושא ולהשיג תנאים יותר טובים מהפסקים הקיימים על ידי עצם אזכור העובדה שידועים לכם המחירים בסין ואתם יכולים לבצע את היבוא במיידי.

לדוגמא - החלטה להיכנס לתחום בצורה מאוד מדורגת כאשר בשלבים הראשונים להשאיר את התוכנית חסויה וסודית כדי לא לעורר ספקים או מתחרים.

לדוגמא –החלטה על יבוא מסין בשיתוף פעולה עם גורמים שיש להם יתרון אסטרטגי.

לדוגמא – החלטה על כניסה לסין ויבוא מסין בצורה מאוד גלויה כאשר לקוחות וספקים מיודעים ומוזמנים לקנות מכם.

לאחר רישום התוכנית יש לפעול כדי לממש את התוכנית .

זה החלק הקשה ביותר בכל התהליך.

יש להציב לוחות זמנים ולבדוק אם עומדים בהם ומי אחראי בארגון לכל שלב בתהליך.

רק הרתמות של כל חלקי הארגון להתהליך היבוא מסין שהוא תהליך מורכב עם הרבה קשיים בדרך ודורש גם הרבה סבלנות והתעקשות כמו גם הרבה סדר ומשמעת יגרום להצלחת התהליך כולו לרווחת העסק או החברה.

"ניצחון שייך למתמידים בעקשנות יתירה"
- נפוליאון היל

בהצלחה.

ידיעה שהתפרסמה היום...

אובמה נוזף באמריקאים:אנחנו לא יכולים להמשיך ללוות מסין - אנחנו ממשכנים את עתיד ילדינו"
16:52 15.5.2009 סוכנויות הידיעות דה מרקר

אובמה: "אין דבר כזה כסף חינם – מדובר בחוב, ואסור לקחת חוב גדול יותר ממה שאתה יכול לעמוד בו"
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ניצל פגישה עם אזרחים בניו מקסיקו כדי לנזוף באזרחי ארה"ב על השימוש המוגזם שלהם בכרטיסי אשראי ובארה"ב עצמה על נטייתה ללוות ממדינות אחרות. אובמה הדגיש כי על האמריקאים לגלות אחריות שכן הם מסכנים את עתידם של הדורות הבאים.

"אין ספק, אנשים צריכים לקחת אחריות. אין כזה דבר 'כסף חינם' – מדובר בחוב, ואתם לא צריכים לקחת על עצמכם חוב גדול יותר ממה שאתם יכולים לעמוד בו", אמר אובמה, שנפגש עם אזרחים אמריקאים בעיר ריו ראנצ'ו.
אובמה התייחס גם לנטייתה של ארה"ב ללוות כספים ממדינות אחרות, במיוחד סין, כדי לממן את הגירעון המתרחב שלה, ואמר כי לאחר סיום המשבר צריכה ארה"ב לשנות את האופן בו היא מממנת את הוצאותיה. "אנחנו לא יכולים פשוט להמשיך ללוות כסף מסין. אנחנו צריכים לשלם ריבית על החוב הזה, ומשמעות הדבר היא שאנחנו ממשכנים את עתיד ילדינו כשאנחנו צוברים יותר ויותר חובות", אמר הנשיא. אובמה הזהיר כי המדינות המחזיקות באג"ח ממשלתיות אמריקאית "יתעייפו בסופו של דבר מלרכוש אותן, ולדבר תהיה השפעה קשה על הכלכלה שלנו".