יום שני, 19 בינואר 2009

עליבאבא הסינית מציגה תוכנית התרחבות לאירופה

יו"ר חברת המסחר באינטרנט אמר בראיון כי החברה תחל בפעילות גלובלית ותספק שירותים ליצרנים מערביים המעוניינים לפעול בסין

 

רחל בית-אריה, בייג'ינג19.01.09, 08:28

 

עליבאבא, ענקית המסחר באינטרנט הסינית, מתכננת לעבור לפעילות גלובלית ולספק שירותים ליצרנים במערב, שמעוניינים למכור מוצרים בתוך סין, כך אמר יושב ראש החברה, ג'ק מה, בראיון לעיתון הבריטי "פייננשייל טיימס".

 

"לפני המשבר הפיננסי היינו פלטפורמה שעזרה לעסקים סינים להתרחב בחו"ל, כעת אנחנו רוצים לעזור לעסקים קטנים ובינוניים בחלקים אחרים של העולם"     

אמר מה בראיון. "יש הרבה עסקים קטנים ובינוניים באירופה, למה שלא נעזור להם לייצא לסין? או לאמריקה? למה שלא נעזור להם להיכנס להודו או יפן? אני לא רואה את עליבאבא כחברה שממוקדת בסין", הוסיף.

 

עליבאבא, שהוקמה על ידי מה, המכונה "ביל גייטס של סין", הפכה תוך כמה שנים לפלטפורמת המסחר בין עסקים (Business to business) הגדולה בעולם. הקבוצה מחזיקה גם באתר המכירות אונליין הסיני טאובאו, שדחק את EBAY אל מחוץ לשוק הסיני, וכן ביאהו-סין.

החברה תעביר החודש את המטה האירופי שלה מג'נבה ללונדון במטרה להתמקד בשוק הבריטי.

 

בתקופה שבה חברות גלובליות מודיעות על פיטורים המוניים, עליבאבא מתכננת להגדיל את כוח האדם שלה ברחבי העולם בשליש ולגייס השנה עד 5,000 עובדים, בעיקר בסין אך גם באירופה וארה"ב.

 

עד היום, למרות שהיא פועלת בכל העולם, רוב ההכנסות של החברה הגיעו מחברות יצוא ויצרנים סינים שיצרו קשר עם לקוחות במערב דרך הפלטפורמה של עליבאבא, אך נראה שמה מעוניין לשנות את המשוואה הזו. התוכנית שלו עלולה להיתקל בקשיים, עם זאת, כיוון שלצד הייצוא המידרדר של סין, גם הייבוא לתוך המדינה רשם ירידה תלולה בחודשים האחרונים וצנח ב-16.3% בחודש שעבר.