יום רביעי, 14 בינואר 2009

Ynet : כלכלת סין הפכה לשלישית בגודלה בעולם

Ynet : כלכלת סין הפכה לשלישית בגודלה בעולם

חישוב מתוקן של הצמיחה הסינית ב-2007 מגלה: כלכלת סין עברה את זו הגרמנית והיא עתה השלישית בעולם, אחרי ארה"ב ויפן. אנליסטים: בקצב הזה תעקוף סין את ארה"ב תוך 20 שנה, ותהיה הגדולה בעולם

סוכנויות הידיעות

פורסם:

 

   14.01.09, 09:16

כלכלת סין עברה ב-2007 את זו של גרמניה והפכה לשלישית בגודלה בעולם, אחרי ארצות הברית ויפן, כך דווח באתר בלומברג.

 

החישוב מבוסס על נתונים חדשים שפירסם הבוקר (יום ד') משרד הסטטיסטיקה הסיני. לדברי המשרד, לפי בדיקה מחדש שערךכלכלת סין גדלה ב-2007 ב-13%, ולא ב-11.9% כפי שסברו קודם לכן. התמ"ג עמד ב-2007 על 3.38 טריליון דולר. לפי חישובי בלומברג המבוססים על שער החליפין הממוצע ב-2007, התמ"ג הגרמני עמד באותה שנה על 3.32 טריליון דולר (2.42 טריליון אירו).

 

כלכלת סין צמחה בקצב ממוצע של 9.9% ב-30 השנה האחרונות, מאז הכריז הנשיא דאז דנג שיאופינג על רפורמה ומעבר הדרגתי לכלכלת שוק. כלכלנים צופים, עם זאת, שסין תחווה האטה חדה השנה בשל המשבר הגלובלי וירידה בייצוא מהמדינה. יעד הצמיחה נקבע על 8%, אך רבים סבורים שהסינים יתקשו להשיג יעד זה.

"הנתון החדש הוא הוכחה נוספת לכך שסין היא אחת השחקניות החשובות ביותר בזירה הגלובלית", אמר חואנג ייפינג, הכלכלן הראשי לאסיה בסיטיגרופ, הונג קונג. "החשיבות של סין היא אפילו מעבר לדירוג שלה כמספר שלוש, כיוון שהיא אחת הכלכלות העמידות היחידות שנותרו בעולם כיום", הוסיף.

 

"אם תמשיך סין לצמוח באותו קצב ממוצע ב-20 השנים הבאות, ואם ארה"ב תעשה אותו דבר, כלכלת סין תעבור את זו של ארה"ב תוך 20 שנה" אמר טים קונדון, ראש מחלקת המחקר לאסיה בing - ING "אין ספק שהתרחיש הזה יקרה, זו רק שאלה של זמן.